Pamatujete se na film „Jak svět přichází o básníky“? Štěpán Šafránek v něm upozorňuje na známé lidské nešvary, které ve společnosti způsobují mnoho zla, například na povrchnost a ryze komerční zaměření bez viditelného zájmu o prospěch celé společnosti. Lidé kolem něj se hnali pouze za materiálním úspěchem, a jemu to nebylo po vůli, protože si uvědomoval, že majetek není všechno, že podstatné, o co tu kráčí, aby společnost fungovala jako celek, jsou mezilidské vztahy. Ve filmu se to projevilo velmi svérázně, například při prodeji novin „Večerník Praha“, v němž také padl výraz „hledejme rezervy sami v sobě“. A právě vhodná hesla, která by mohla lidem otevřít oči na aktuální společenská témata, by se mohla stát vhodným námětem pro potisk reklamních čepic.
Možná vám toto připadá jako politická agitace, ale je tomu přesně naopak, politika je plná hrubosti a mnoho lidí jí přestává důvěřovat, proto má mnohem větší význam individuální příklad, kdy na veřejnosti propagujete svůj vlastní nápad na zlepšení fungování společnosti, na její ozdravění. Někdy k tomu stačí docela málo, například vhodný slogan, přísloví a lidová moudrost. Velké účinnosti se může těšit třeba docela obyčejná věta „vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá“ anebo „kdo jinému jámu kopá, sám do ní spadne“ anebo slavný citát spisovatele Ericha Maria Remarque: „člověk bez lásky je jako mrtvola na dovolené“.
Text těchto a podobných moudrostí může lidem otevírat oči, srdce a mysl, a po přečtení na reklamní čepici a zakódovaný v podvědomí má pak přímý vliv na jejich chování a vystupování, a to hlavně v souvislosti s jejich svědomím. Lidé bezcitní bez svědomí mívají v životě také největší problémy, a právě těm by se něco takového mohlo hodit k jejich probouzení a zamyšlení nad sebou samým. Reklamní čepice s vytištěnými lidovými moudrostmi je také inspirativní v tom smyslu, že něco takového někoho zaujme natolik, že to bude chtít také zkusit sám, s vlastními nápady, s nimiž se stane středem pozornosti a osloví další případné zájemce kolem sebe.